Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2009

Πώς αποκτά κανείς την Ελβετική υπηκοότητα


Αξίζει τον κόπο να δει κανείς πώς αποκτά κανείς την Ελβετική υπηκοότητα.
Η Ελβετία είναι χώρα που χαρακτηρίζεται από αυξημένο βαθμό άμεσης δημοκρατίας, οικονομικής ευμάρειας, ευνομίας, και μακρόχρονης ειρήνης. Θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε πολύ χειρότερα πρότυπα από αυτήν! Ας δούμε λοιπόν τί κάνει η Ελβετία, από το επίσημο σάιτ της χώρας:
Swiss citizenship Regular naturalisation

Κατ' αρχήν να τονίσω πως η Ελβετία έχει ομοσπονδιακό σύστημα και κάποιος γίνεται πολίτης συγκεκριμένης κοινότητας και καντονιού. Επομένως πρέπει να έχει συνήθως επιπλέον προϋποθέσεις από αυτές που ισχύουν στο ομοσπονδιακό επίπεδο και στις οποίες θα αναφερθώ παρακάτω.

Σημειώνω μάλιστα πως σε μερικές κοινότητες οι Ελβετοί ψηφίζουν για το αν θέλουν κάποιος να γίνει πολίτης ή όχι.

Ας δούμε όμως τί ισχύει σε ομοσπονδιακό επίπεδο.

Πώς γίνεται κάποιος Ελβετός υπήκοος


Υπάρχουν ορισμένοι βασικοί τρόποι για να γίνει κανείς Ελβετός
Να έχει έναν Ελβετό γονέα
Να υιοθετηθεί από Ελβετό πολίτη πριν ενηλικιωθεί
Απλοποιημένη διαδικασία πολιτογράφησης για τους/τις συζύγους και τα παιδιά των Ελβετών
Κανονική διαδικασία πολιτογράφησης
Κανένας δεν γίνεται Ελβετός με τη γέννησή του αν δεν έχει Ελβετό γονέα. Παρακάτω θα δούμε τις προϋποθέσεις κανονικής πολιτογράφησης (regular naturalisation):

12 χρόνια νόμιμοι κάτοικοι της Ελβετίας. Τα χρόνια μεταξύ 10 και 20 μετρούν διπλά. Άρα 6 το λιγότερο χρόνια.

Εξετάζεται αν έχουν ενσωματωθεί στον Ελβετικό τρόπο ζωής, γνωρίζουν τα Ελβετικά έθιμα και παραδόσεις, τηρούν τους Ελβετικούς νόμους, δεν θέτουν σε κίνδυνο την εσωτερική ή εξωτερική ασφάλεια της χώρας.

Όσοι απορρίπτονται δεν έχουν δικαίωμα έφεσης στην απορριπτική απόφαση
Όποιοι γίνονται δεκτοί σε ομοσπονδιακό επίπεδο δεν τελειώνουν.

Απλά λαμβάνουν την άδεια να ζητήσουν πολιτογράφηση στο επίπεδο του καντονιού και της κοινότητας. Για παράδειγμα τα καντόνια έχουν τους δικούς τους κανόνες για πόσα χρόνια πρέπει να είναι κανείς κάτοικός τους που ποικίλουν από 2 έως 12 χρόνια, ενώ πρέπει σε μερικές κοινότητες να είναι κάτοικοι έως και 5 χρόνια.

Είναι νομίζω προφανές πως η Ελβετία είναι πολύ πιο αυστηρή από το σύστημα πολιτογράφησης που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα και από αυτό που προτίθεται να υιοθετήσει το ΠΑΣΟΚ. Εγείρεται λοιπόν το ερώτημα, γιατί να μην ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Ελβετίας, της Δανίας, ή της Γερμανίας; Όταν μας ομιλούν για Ευρωπαϊκά ήθη που πρέπει να υιοθετήσουμε, θεωρούν πως αυτές οι χώρες δεν είναι Ευρωπαϊκές;

Έχει σημασία όμως να δούμε πώς η Ελβετία δέχεται και μετανάστες.

Σίγουρα όχι με την πολιτική των εκ των υστέρων νομιμοποιήσεων με την οποία δημιουργήθηκε ο δικός μας μεταναστευτικός πληθυσμός.

Πώς να μεταναστεύσει κάποιος στην Ελβετία για εργασία

Labour/Work Permits: διαφορετικοί κανόνες ισχύουν για τους πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης/European Free Trade Association (Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Ελβετία, Νορβηγία) και για τους πολίτες εκτός αυτών των χωρών για του οποίους: περιορισμένος μόνο αριθμός διοικητικών εργαζομένων, ειδικών, και άλλων υπαλλήλων με προσόντα γίνεται δεκτός.

Καμιά σχέση λοιπόν με τον δικό μας μεταναστευτικό πληθυσμό ο οποίος δημιουργήθηκε ετσιθελικά και αποτελείται κυρίως από άτομα που προσφέρουν ανειδίκευτη εργασία.

Συνοψίζοντας:

Η Ελβετία δέχεται στο έδαφος της για να εργαστούν κυρίως Ευρωπαίους και περιορισμένο αριθμό ατόμων με ειδικά προσόντα από όλες τις υπόλοιπες χώρες. Όσους δέχεται απαιτεί την πλήρη ενσωμάτωση πριν καν τους δώσει άδεια να ζητήσουν άδεια πολιτογράφησης από τα καντόνια και τις κοινότητες που μπορούν να θέσουν την πολιτογράφησή τους έως και σε δημοψήφισμα!

Έτσι κάνει μια από τις ευνομούμενες χώρες της Ευρώπης. Γι' αυτό είναι άλλωστε ευνομούμενη.

Αν νομίζετε πως η μεταναστευτική πολιτική της Ελλάδας έχει να μάθει κάτι από τους Ελβετούς πάτε στο opengov.gr και απαιτείστε δημοψήφισμα για τις προχειρότητες της κυβερνητικής πρότασης!
ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΙΛΟΓΛΟΥ
read more “Πώς αποκτά κανείς την Ελβετική υπηκοότητα”

Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2009

Το κόλπο της πολύ-πολιτισμικής Ανοιχτής Κοινωνίας τους ...



Η "κλειστή" μας κοινωνία ήταν χωρίς βιασμούς 80χρονων γυναικών ή ατόμων με ειδικές ανάγκες , χωρίς κλοπές και δολοφονίες για 10 ευρώ, χωρίς άτομα να φτύνουν στα τρόλευ και να αφοδεύουν σε κεντρικούς δρόμους, χωρίς φυλετικές ταραχές. Δεν βλέπαμε γυναίκες με μαντίλες και μπούρκες ούτε άτομα να μαστιγώνονται για τη θρησκεία τους.
Τώρα η κοινωνία μας είναι κλειστή όσο ποτέ. Προσφέρεται μόνο για την ψωροελίτ που φυλάσσεται απο σωματοφύλακες και αστυνομικούς...
Με τους Μουσουλμάνους δεν έχουμε πρόβλημα. Με τη λαθρομετανάστευση έχουμε. Εξάλλου τους χρησιμοποιούν. Ας το καταλάβουν. Δεν έγιναν ξαφνικά ανθρωπιστές οι τοκογλύφοι, οι τραπεζίτες, οι καναλάρχες, οι βιομήχανοι και οι λοιποί.
Τους θέλουν:

1)Για φθηνούς και αναλώσιμους δούλους.
2)Για να μας αλλοιώσουν.
3)Για να δρουν κάποιοι αόρατοι πια στον πολυπολιτισμικό κόσμο με τις δεκάδες φυλές
4)Να επεμβαίνουν δήθεν ως προστάτες στις φυλετικές ταραχές.
5)Υπάρχουν ακόμα και ερωτικά κίνητρα ώστε να καλύπτονται ιδιαιτερότητες.
Ο πεινασμένος κάνει τα πάντα.
ΕΠΙΣΗΣ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
1.Γιατί οι «οικονομικοί» και άλλοι «μετανάστες» δεν πήγανε σε χώρες κοντά στον τόπο από όπου αναγκαστήκανε να φύγουν, αλλά διέσχισαν την αχανή Τουρκία και θαλασσοπνίγηκαν για εγκατάσταση στην Ελλάδα;

2.Γιατί δεν προτίμησαν την Σαουδική Αραβία; Την Ιορδανία, την Συρία; την Γεωργία, τη Ρωσία; Γιατί δεν προτίμησαν την Τουρκία των ευρωπαϊκών προοπτικών, η το πολυ-πολιτισμικό Κόσοβο;

3.Γιατί προτίμησαν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα των 10,000,000 κατοίκων με τους πτυχιούχους των 700 ευρώ και τους υπαλλήλους των μείον 700 ευρώ, δια της βίας ;
4.Γιατί επιτρέπεται να καλλιεργείται ο μύθος ότι οι περισσότεροι «μετανάστες» σκοπεύουν να προχωρήσουν προς την Ευρώπη;
5.Γιατί οι «μετανάστες» δεν προχωρούν προς .....
....την Ευρώπη; Ποιός τους σταματά; Η Ελλάδα; Η υπόλοιπη Ευρώπη; Οι Βρυξέλλες; Γιατί δεν τους θέλει η Ευρώπη;
6.Γιατί πρέπει να σεβαστούμε την επιλογή τους να παραμείνουν στην Ελλάδα και όχι στην Τουρκία; Μήπως διώκονται από τους πολιτισμικά και θρησκευτικά συγγενείς τους; Γιατί δεν παραμένουν και δεν διαμαρτύρονται εκεί; Γιατί δεν τους θέλει και τους …διώχνει η Τουρκία;

7.Γιατί οι ομάδες ΜΚΟ που υποστηρίζουν τους «μετανάστες» δεν καταγγέλλουν την Σαουδική Αραβία, την Τουρκία, το Ισραήλ, την Ιορδανία, την Λιβύη, την Τυνησία, την Αίγυπτο, για ρατσισμό και ξενοφοβία;
8.Γιατί ξεχνάμε τις τόσες ανταλλαγές πληθυσμών που γίνανε τον προηγούμενο αιώνα για να ζήσουμε χωριστά και μονιασμένοι με τους γείτονες, αλλά και μεταξύ μας, και προσπαθούμε με μανία να επαναλάβουμε τα ίδια λάθη που θα έχουν τα ίδια ή πιο άσχημα επακόλουθα;
9.Γιατί το μόρφωμα αυτό έχει υποχρεώσει μεθοριακά/ακριτικά μέλη-κράτη του να γίνουν οικοδεσπότες των «μεταναστών», παρά την θέλησή τους, και επί πλέον κατηγορεί την Ελλάδα ότι δεν τους προσέχει;
10.Γιατί η Αμερική και το Ισραήλ έχουν φράξει με ατσάλινους φράχτες τα σύνορά τους για να εμποδίσουν τους Μεξικάνους και τους Παλαιστίνιους να μπούν στην χώρα που ήτανε παλιά δικιά τους και που την θεωρούν πατρίδα τους;
11.Γιατί οι δήθεν οικονομικοί και άλλοι «μετανάστες» δεν πάνε στο Ντουμπάϊ;
12.Γιατί πιστεύουν ότι αντέχει δημογραφικά η Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων και όχι η Ιταλία των 60 εκατομμυρίων;
13.Γιατί οι «μετανάστες» μάχονται τόσο δυναμικά για τα δίκαιά τους στην Ελλάδα, ενώ προτίμησαν να μην παλέψουν στις δικές τους χώρες;
14.Γιατί η Ελλάδα πρέπει να γίνει με την βία πολύ-πολιτισμική και μετά να χωριστεί σε ομάδες με βάση την εθνότητα και τον πολιτισμό της καθεμιάς ομάδας;
15.Γιατί παραβλέπεται το ότι και σε χώρες με παράδοση υποδοχής και ενσωμάτωσης μεταναστών, οι πόλεις έχουν γίνει γκέτο, πόλεις μέσα σε πόλη, με καλά χαραγμένα σύνορα, γραπτούς και άγραφους νόμους;
16.Γιατί καταστρατηγεί την ευρωπαϊκή συνθήκη για το Μεταναστευτικό που υπέγραψε τον Οκτώβριο του 2008 στις Βρυξέλλες η Ελλάδα. Η συνθήκη αυτή αντιτίθεται στις μαζικές νομιμοποιήσεις μεταναστών;
17.Γιατί προδίδει την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη εισάγοντας στην Ευρώπη λαθρομετανάστες που η Ελλάδα παρανόμως εξοπλίζει με ευρωπαϊκά χαρτιά; Και αυτό θα ενταθεί όταν αντισυνταγματικά θα θελήσει να τους δώσει ιθαγένεια στέλνοντας τους έτσι νόμιμα στην υπόλοιπη Ευρώπη αφού εδώ το φαινόμενο της φτώχειας θα ενταθεί;
18.Και η Ε.Ε θα το δεχθεί ;H θα βρεθούμε απολογούμενοι γιατί αυτή η τακτική είναι εκτός του πνεύματος ΔΟΥΒΛΙΝΟ ΙΙ. Ποιος και ποίας μεγάλης χώρας συμφέροντα εκπροσωπεί;

Έχουμε υποχρέωση όσο υπάρχει ακόμα Ελληνικό Έθνος, Σύνταγμα και νόμοι να:
α. Εξαντλήσουμε χωρίς άλλη καθυστέρηση τα περιθώρια νόμιμης διαμαρτυρίας και
β. Απαιτήσουμε δημοψήφισμα για το Μεταναστευτικό

Τέλος κάθε νομική ρύθμιση για απόδοση της Ελληνικής Ιθαγένειας στους μετανάστες (πάντα στην συνείδηση του Έλληνα είναι λαθρομετανάστες) είναι πράξη Αντισυνταγματική και ενεργοποιείται αυτόματα το άρθρο 120 του Συντάγματος των Ελλήνων για την υποχρέωση της υπεράσπισης αυτού από τους σφετεριστές.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΙΛΟΓΛΟΥ
read more “Το κόλπο της πολύ-πολιτισμικής Ανοιχτής Κοινωνίας τους ...”

Παρασκευή, 25 Δεκεμβρίου 2009

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ...


Με την Προσδοκία για ένα καλύτερο αύριο για όλους,


Εύχομαι από καρδιάς,


Υγεία, Προσωπική και Οικογενειακή Ευτυχία,


Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το 2010,



Σταύρος Λιλόγλου

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
read more “ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ...”

Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2009

ΤΑΣΣΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ:"Και Νεκρός ενίκα"




Όταν ο Κίμων ο Αθηναίος το 450 π.Χ. κατενίκησε τους Πέρσες στο Κιτίον της Κυπρου , είχε δωσει εντολή εαν φονευθει στη μάχη να μην το κανουν γνωστό.Έτσι ,πράγματι οταν εφονευθή,ουδείς το έμαθε και έμεινε παροιμιώδης η φράση "Και Νεκρός ενίκα"

Φαιίεται ότι οι σημερινοί ριψασπίδες στην Ελλάδα και στην Κ΄ύπρο φοβουνται ακόμη τον Τασσο Παπαδόπουλο γιατί όντως και Νεκρός Νικά.

Αυτή ειναι η πρώτη μου


αντιδραση μου σ αυτο το απιθανο γεγονος,

Ο Τασσος Παπαδόπουλος ηταν τεράστιος και οι σημερινοί ελάχιστοι , οι νάνοι, δεν το αντέχουν.

Όμως Ο Τασσος Παπαδόπουλος και Νεκρός θα Νικά,

Η Ελλάδα και της Κυπρου Συμπεριλαμβανόμενης Θα Νικά!

"ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΛΕΥΡΟΜΑΓΕΙΡΟΣ"


Στα παραπάνω, που γράφονται από τον τελευταίο Έλληνα αξιωματικό που έλαβε μέρος σε πολεμικές επιχειρήσεις, θα θέλαμε να προσθέσουμε τα εξής:

Η Νέα Τάξη δεν συγχώρεσε στον Τάσσο Παπαδόπουλο ποτέ τη ζημιά που της έκανε! Με δισεκατομμύρια χρηματοδότησε δια των ΜΚΟ την πτώση του, την οποία και επέτυχε. Δεν κατόρθωσε όμως να τον σύρει στο Διεθνές Δικαστήριο, για να τον εξευτελίσει, όπως τον Κάρατζιτς ή τον Μιλόσεβιτς, αλλά ούτε και να επιβάλλει την εκτέλεσή του από τους συμπατριώτες του, όπως συνέβη με τον Σαντάμ.

Και η αποτυχία της αυτή οφείλεται πρωτίστως στην πολιτική οξυδέρκεια και την υψηλή ευφυία του Μεγάλου Έλληνα Ηγέτη! Δημιουργώντας την πρόσκαιρη έστω συμμαχία με την Ρωσία απέτρεψε κάθε σκέψη για παρόμοιες λύσεις και εδραίωσε την ισχύ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Η Νέα Τάξη έτσι αναγκάστηκε να καταφύγει στη σκύλευση του τάφου του, ώστε να παραδειγματίσει κάθε επίδοξο νέο πατριώτη, πως αν τολμήσει και υπακούσει στο συμφέρον του Έθνους του και στα κελεύσματα του λαού του, θα τον εκδικηθεί ακόμη και μετά τον θάνατό του! Πραγματικά, τώρα μπορούμε να καταλάβουμε στην ολότητά της την μεγαλοσύνη του Τάσσου!

Οι κυριολεκτικά δαιμονοκίνητοι τυμβωρύχοι απέδειξαν πως ο άρχοντας Τάσσος Παπαδόπουλος δεν υπήρξε απλώς ένας από τους τιμίους ηγέτες του Ελληνισμού, αλλά η αφοσίωση και ανάλωσή του υπέρ του Γένους μόνο με αυτές του Καποδίστρια μπορεί να συγκριθεί.

Και τον μεν Καποδίστρια τον δολοφόνησαν, τον δε Τάσσο Παπαδόπουλο τον πολεμούν και μετά θάνατον. Έτσι, μετά τον μαρμαρωμένο βασιλιά πλέον, οι Έλληνες θα περιμένουμε και την έγερση του σκυλευμένου Προέδρου, μιάς και τέτοια αδικία θα ζητά δικαίωση εις αιώνας αιώνων!"

read more “ΤΑΣΣΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ:"Και Νεκρός ενίκα"”

Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2009

Από που βγήκαν οι λέξεις μόρτης και μάγκας



γράφει ο Σταύρος Λιλόγλου


Πάνε, πια, πάρα πολλά χρόνια, αφ' ότου ο Πειραιάς έπαψε νάχει μάγκες. Η ιστορία τους σταμάτησε στα 1940 με 1950, χωρίς οι τελευταίοι εκπρόσωποι του είδους να έχουν την αίγλη των πρώτων, έστω αν η «βασιλεία» τους κράτησε πάνω από 100 χρόνια. Ολα, βλέπετε, εκφυλίζονται!


Πολλοί συγχέουν το «μόρτης» με το «μάγκας». Το όνο­μα «μόρτυς», όμως, βγαίνει από την Ιταλική λέξη «μόρτο» που σημαίνει θάνατος. Οταν, τον Μεσαίωνα, είχε πέσει στην Ευρώπη το «μαύρο θανατικό», δηλαδή η χο­λέρα, στη Φλωρεντία, που εί­χε και τα περισσότερα θύμα­τα, δεν υπήρχαν πια νεκροθά­φτες για να θάψουν τους πε­θαμένους. Οι πλούσιοι κάτοι­κοι της πόλεως τότε, για να μην αφήνουν τους νεκρούς τους στους δρόμους πλήρωναν με­γάλα ποσά σ' αυτούς που θα τους έθαβαν. Ετσι, όλα τ' αποβράσματα της κοινωνίας, βρήκαν την ευκαιρία να πλουτίσουν.


Σχημάτισαν, λοιπόν, διάφορες ομάδες, που τις ονόμασαν «μορταρίες» και α­νελάμβαναν να θάβουν τους πεθαμένους Κι' από τότε η λέξη σήμαινε κακοποιό και α­λήτη, ενώ στην εποχή μας α­κούγεται συχνά, χωρίς να σοκάρει, και σημαίνει έξυπνος, πονηρός!..


Αντίθετα, η λέξη «μάγκας» έχει την προέλευση της στα η­ρωικά ελληνικά χρόνια. Κα­τά την εποχή του απελευθερω­τικού μας Αγώνα οι στρατολογούμενοι από τους οπλαρχηγούς,, διαιρούντο σε δυο ενωματίες. Κάθε ενωματία ονομαζόταν «Μάγκα» και ο αρ­χηγός της «Μάγκατζης». Ήταν τιμή και δόξα, λοιπόν, να είσαι Μάγκας ή να ανήκεις στους Μάγκες. Ξαφνικά, όμως, συνέβησαν τα γεγονότα που έδωσαν κα­κή σημασία στη λέξη: Στις 7 Δεκεμβρίου 1831, οι πληρε­ξούσιοι της «εν Αργει Εθνι­κής Συνελεύσεως», ήρθαν στα χέρια και χωρίστηκαν σε δυο κόμματα. Ο Ιωάννης Κωλέτης, τότε, ακολουθούμενος α­πό πολλούς πληρεξουσίους και οπλαρχηγούς Στερεοελλαδίτες, άρχισε να στρατολογεί οπλοφόρους για να πάει στο Ναύπλιο να καθαιρέσει τον Αυγουστίνο Καποδίστρια. που, μετά τη δολοφονία του αδελφού του, είχε αναγνωρισθεί από το αντίθετο κόμμα, Κυ­βερνήτης της Ελλάδος.


Ο Κωλέτης στρατολογού­σε κάθε άτακτο στοιχείο κι' έτσι δημιούργησε ένα μπουλούκι από κακοποιούς, που έκα­ναν τόσες αταξίες και κλε­ψιές, ώστε οι άλλοι Μάγκες των διαφόρων οπλαρχηγών ονόμασαν - κατ' ευφημισμό — τους Μάγκες του Κωλέτη «Μοσχομάγκες», αντί Βρωμομάγκες. Ετσι, όλοι οι οπα­δοί του Κωλετικού κόμματος πήραν τ' όνομα Μοσχαμάγκες και το κόμμα του Μοσχομαγκιτικό.


Με τον καιρό όταν στα 1843, ο Κωλέτης σχημάτισε Κυβέρνηση, μάγκες και μοσχομάγκες ονομάστηκαν ό­λα τα χαμίνια που εύρισκαν άσυλο στα διάφορα υπόγεια, και στους «τεκέδες».


Υπήρχαν, λοιπόν, τριών λο­γιών ……..κακοποιοί την εποχή ε­κείνη : οι Μόρτες, οι Μάγκες και οι Μοσχομάγκες. Λίγο αρ­γότερα, προστέθηκαν σ' αυ­τούς οι Νταήδες και οι Αντάμηδες, που ήταν, όμως, πα­ρακλάδια των πρώτων. Οι τελευταίοι έκαναν δικό τους «σινάφι» που τρομοκρατούσαν τα «πέριξ» με κλεψιές……μαχαιρώματα και φόνους καιμμιά φορά. Για να περάσει κανείς βράδυ από τις γειτονιές τους (Δραπετσώνα, Χατζηκυριάκειο, Καμίνια) — αν δεν ήταν κάτοικος της συνοικίας— έπρεπε να πληρώσει τον απα­ραίτητο φόρο. Αν ήταν φτωχαδάκι, περιορίζονταν μόνο στην καπνοσακούλα του. Αν καταλάβαιναν, όμως, ότι τόλεγε η τσέπη του δεν του άφηναν τίποτα. Του έπαιρναν πορτοφόλι, ρολόϊ, αλυσίδα, μπαστούνι καπέλο και ακό­μα σακάκι, παντελόνι και παπούτσια. Όλο αυτό το «πλιάτσικο» το εύρισκες την επομένη στα παλιατζίδικα, να πουλιέται σε «τιμή ευκαι­ρίας» !


Όλοι αυτοί εχρησιμοποιούντο από τα διάφορα κόμματα ως μπράβοι και τραμπούκοι. Φορούσαν ειδική περιβολή, μαύρο στενό παντελόνι, μεσάτο σακάκι, που περνούσαν μόνο το ένα του μανίκι, κόκκινο ζωνάρι, που άφηναν τη μια του άκρη να σέρνεται, πολύ μυτερό μποτίνι με κουμπιά στο πλάϊ και ψηλό τακούνι, σκληρό «καβουράκι» πάνω σε λαδωμένες αφέλειες και μπαρμπέτες, χοντρό δαχτυλίδι από ασήμι με νεκροκεφαλή στη μέση και κομπολόΐ.


Μερικοί έβαζαν και σκουλαρίκι στο αριστερό τους αυτί. Κάτι που κάνουν και σήμερα 2009 πολλοί άνδρες. Ακόμα και το βάδισμά τους ήταν ιδιόρρυθμο: Έκαναν μικρά και πηδηχτά βήματα κι' έγερναν ολόκληροι από το δεξιό πλευρό. Όσο δε πιο βραχνή ήταν η φωνή τους, τό­σο και πιο «σκληροί» άντρες εθεωρούντο.


Τα πραγματικά τους ονόμα­τα είχαν εξαφανισθεί. Όλοι είχαν παρατσούκλια: Ο Βρα­χνός, ο Αράπης,, ο Αγγινάρας, ο Μάπας, ο Κεφτές, ο Στραβαρίδας, ο Χηρογιός, ο Μαχαιράκιας, ο Σουγιάς και άλλα.


ΠΗΓΗ:koutouzis.gr

read more “Από που βγήκαν οι λέξεις μόρτης και μάγκας”

Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2009

O AΓΙΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

Αύριο Κυριακή η πατρίδα μας και ειδικότερα οι εργαζόμενοι στην θάλασσα τιμούν τον προστάτη τους. 6 Δεκεμβρίου και η εκκλησία εορτάζει τον Άγιο Νικόλαο. Είναι ένα θεοσεβούμενο πρόσωπο, που λόγω διαβροχής της πατρίδας μας από την θάλασσα, ο λαός τον επέλεξε σαν προστάτη του στον υδάτινο... αυτό χώρο. Ναυτικός κατά βάση από παλιά ο Έλληνας πάντα δέσποζε με την ελληνική σημαία σε όλα τα λιμάνια του κόσμου. Σε όλες τις πόλεις και τα λιμάνια όπου η ναυτιλία γνώρισε τεράστιες θαλάσσιου μεγαλείου όπως το Γαλαξίδι, η Σύρος ο Πειραιάς και άλλα ακόμα κτίστηκαν από τους πιστούς υπέρλαμπροι ναοί προς τιμή του. Από παλιά στα καΐκια, στις φρεγάτες , στα εμπορικά, και στα επιβατηγά πλοία στα πολεμικά στις γέφυρες τους στα μηχανοστάσια η εικόνα του Αγίου, έδινε την σιγουριά της καλής εργασίας και του ασφαλούς ταξιδιού. Μα και πάλι σε ναυάγια αναφέρονται ηρωικές προσπάθειες των ναυαγών να φυλάξουν στην αγκαλιά τους τις εικόνες του αγίου. Υπέρλαμπρη είναι η εορτή στο Λιμενικό Σώμα, αλλά περισσότερο στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Θεωρείται ιερός και ισχυρός προστάτης στα κανόνια στα πυροβόλα, γι αυτό και στις ευαίσθητα δύσκολες θέσεις, θα δεις την εικόνα του. Παρεκκλήσια που φέρονται επί πλοίων είναι αφιερωμένα στον Άγιο Νικόλαο, όπως και εκείνο στο ιστορικό θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ. Η εορτή στην Σχολή Δοκίμων είναι ιδιαίτερα πανηγυρική. Στις βάρκες διάσωσης υπάρχουν μικρά εικονίδια του, για προστασία στα δύσκολα. Προστάτης και της πόλης του Αγίου Νικολάου στην Κρήτη. Πολλοί οι πιστοί σε όλα τα νησιά τον εορτάζουν με χαρά, με λαούτα τραγούδια και χορούς, σαν και αυτή που δίνει η θάλασσα και ο απέραντος ορίζοντας του ανοικτού πελάγους. Παλαιότερα δεν υπήρχε οικογένεια που στη σύνθεση της να μην είχε εργαζόμενο στην θάλασσα. Σήμερα οι καταστάσεις άλλαξαν. Λιγότεροι οδεύουν για εργασία στην θάλασσα. Όμως όλοι γνωρίζουν ότι, ο από τα Μύρα της Λυκίας μεγάλης μόρφωσης αλλά και καθοριστικός για την εκκλησία θεοπατέρας πάντα θα είναι δίπλα τους, αρωγός σε κάθε δύσκολη προσπάθεια. Ευχόμαστε χρόνια πολλά στους εορτάζοντες, και καλά ταξίδια στους Έλληνες Ναυτικούς όπου και αν βρίσκονται.
read more “O AΓΙΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ”

Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2009

"Πώς γράφτηκαν τα σημεία του ορίζοντα στην πυξίδα;"


"Περί το 220 π.Χ, μάγοι στην Κίνα ανακάλυψαν ότι ένα σιδηρομετάλλευμα, το μαγνητικό οξείδιο του σιδήρου ή μαγνητίτης, έχει την ιδιότητα να ευθυγραμμίζεται στην κατεύθυνση Βορρά-Νότου.
Από τον 11ο αιώνα οι ναυτικοί τον χρησιμοποιούσαν για να προσανατολίζονται. Σύντομα όμως τον...


αντικατέστησαν με μια σιδερένια βελόνα την οποία μαγνήτιζαν τρίβοντάς τη πάνω σ’ ένα κομμάτι μαγνητίτη.

Την ίδια εποχή οι Ευρωπαίοι ναυτικοί είχαν διακρίνει στον ορίζοντα 32 ισομερείς κατευθύνσεις καθεμιά από τις οποίες αντιστοιχούσε σ’ έναν άνεμο. Το όνομα του βόρειου ανέμου προέρχεται από την ελληνική μυθολογία, από τη μορφή του κραταιού γενειοφόρου Βορέα. Αργότερα οι χαρτογράφοι δημιούργησαν το «ανεμολόγιο», αστεροειδές σχήμα πάνω στο οποίο κατέγραφαν τις διευθύνσεις των υπόλοιπων ανέμων. Έτσι σημείωναν το Βορρά μ’ ένα βέλος στο άνω μέρος του σχήματος. Ο δυτικός άνεμος ήταν ο Ζέφυρος. Ο Όμηρος τον περιγράφει σαν ένα άγριο άνεμο, ωστόσο οι μεταγενέστεροι συγγραφείς τον απέδιδαν σαν απαλή αύρα. Τον ανατολικό άνεμο ή Εύρο σημείωναν μ’ ένα σταυρό, εκφράζοντας την κοινή πίστη ότι ο Παράδεισος βρισκόταν στα ανατολικά.

Η μαγνητική πυξίδα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη του 13ου αιώνα. Αρχικά τη θεωρούσαν αναξιόπιστη, γι’ αυτό επαλήθευαν μόνο το είδος του ανέμου. Από τις αρχές του 18ου αιώνα η χρήση της διαδόθηκε μεταξύ των ναυτικών. Τοποθετούσαν τη μαγνητική βελόνα σ’ ένα ανεμολόγιο όπου ήταν σημειωμένα πάνω του τα τέσσερα κύρια σημεία του ορίζοντα και όχι τα τριάντα δύο.

read more “"Πώς γράφτηκαν τα σημεία του ορίζοντα στην πυξίδα;"”