Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Σε Πρώτο Ενικό ο Γιώργος Λεκάκης - ΒΙΝΤΕΟ



Ο συγγραφέας κ. Γιώργος Λεκάκης (www.lekakis.com) μιλάει για το βιβλίο του "Αρχαιοκαπηλίες των Γερμανών στην Ελλάδα επί Κατοχής" και τονίζει πως όλοι πρέπει να ασχοληθούμε με την Ελλάδα, γιατί μας χρωστάνε οι πάντες, ενώ εμείς σε κανέναν. Υποστηρίζει πως οι Γερμανοί δεν δικαιούνται να μιλούν για την Ελλάδα, και πως όλοι οι Ευρωπαίοι γεννιούνται με κόμπλεξ, γιατί δεν έχουν αρχαίο πολιτισμό, όπως εμείς. Είναι αισιόδοξος και πιστεύει πως υπάρχει σωτηρία με την παιδεία και την αυτογνωσία. Πρέπει οι γονείς υποχρεωτικά να ανοίξουν τα μυαλά των παιδιών τους, και οι δάσκαλοι να αγαπήσουν επί τέλους το λειτούργημά τους, γιατί αυτό που χάσαμε μπορούμε να το βρούμε μόνον εάν γυρίσουμε στην αρχαία κλασική παιδεία και στους αρχαίους Έλληνες.
Δείτε την συνέντευξή του στο Focus web tv, στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.focuswebtv.gr
read more “Σε Πρώτο Ενικό ο Γιώργος Λεκάκης - ΒΙΝΤΕΟ”

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2012

Οι Έλληνες της Ίμβρου, ανοίγουν τη ψυχή τους! Ένα συγκλονιστικό βίντεο για τη τουρκική υποκρισία



Σαν σήμερα ,το 1912, λέει το ημερολόγιο ο Ελληνικό Στόλος απελευθέρωνε την Ίμβρο. Δεν κράτησε πολύ. Τα όσα υπέστησαν οι Έλληνες ξεδιπλώνονται σ΄ ένα συγκλονιστικό βίντεο με συνεντεύξεις Ελλήνων. Γερόντων αλλά και νεότερων.Οι συνεντεύξεις δόηκαν με αφορμή την έκδοση ενός βιβλίου για την Ίμβρο,γραμμένο στα τούρκικα.

Τα όσα λένε απλά επιβεβαιώνουν την υποκρισία της Τουρκίας που μετά τα όσα έχει διαπράξει στην ιστορία της και εναντίον των Ελλήνων , έχει τεράστια αποθέματα θράσους για να εμφανίζεται ως "προστάτιδα δύναμη" μειονοτήτων που με το έτσι θέλω "βαφτίζει" "τουρκικές". Αναφερόμαστε στη Θράκη και στην χρησιμοποίηση των εξτρεμιστικών κύκλων που η Άγκυρα με κάθε τρόπο συντηρεί και προσπαθεί να εξαπλώσει και στα Δωδεκάνησα.

Τα όσα λένε οι Ίμβριοι,αφιερώνονται και σ΄ όσους πολύ εύκολα μιλούν για ελληνοτουρκική φιλία. 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ




onalert
read more “Οι Έλληνες της Ίμβρου, ανοίγουν τη ψυχή τους! Ένα συγκλονιστικό βίντεο για τη τουρκική υποκρισία”

Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

Ο υπόγειος κόσμος της Κωνσταντινούπολης! BINTEO




Η εκπομπή cities of the underworld του History Channel διεισδύει στον υπόγειο κόσμο της Κωνσταντινούπολης, για να αποκαλύψει τα μυστικά της.
Παρακολουθούμε τις εντυπωσιακές υπόγειες δεξαμενές, τα ίχνη του αρχαίου ιπποδρόμου, σήραγγες, φυλακές, το αρχαίο λιμάνι, βυζαντινά ναυάγια και τα απομεινάρια του αυτοκρατορικού ανακτόρου.

Υπόγειες Πόλεις ~ Κωνσταντινούπολη από KRASODAD
http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/11/blog-post_9054.html
read more “Ο υπόγειος κόσμος της Κωνσταντινούπολης! BINTEO”

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

H Ρεπούση και ο ψαράς της λιμνοθάλασσας




Νάσος Λαναράς
Νάσος Λαναράς @madata.gr
Κυρία Μαρία Ρεπούση...
Ο «συνωστισμός», είναι μια λέξη, που σας πάει πολύ. Μετά τον συνωστισμό της Σμύρνης επανήλθατε με ...συνωστισμό ιδεών και προτάσεων, που ασφικτυούν εγκλωβισμένες στην «φαιά ουσία» σας, όπως θα έλεγε και ένας κολλητός της Αγκάθα Κρίστι.
Και καλά για τον «συνωστισμό» της Σμύρνης, σας πρόλαβε ο Έρνεστ Χέμινγουει το 1925, που στο διήγημά του «Στην προκυμαία της Σμύρνης», περιγράφει τις φρικαλαιότητες, που έζησε ως δημοσιογράφος-πολεμικός ανταποκριτής της καναδικής εφημερίδας «Toronto star» στην περιοχή, τρία χρόνια πριν. Θα μου επιτρέψετε να επιλέξω την άποψη του νομπελίστα και όχι τη δική σας επί του θέματος.
Επανήλθατε όμως  με το «κιτς» των αναπαραστάσεων ιστορικών γεγονότων στη χώρα μας, μεταξύ των οποίων και η «Έξοδος του Μεσολογγίου» και ζητήσατε να καταργηθούν γιατί ενισχύουν εθνικιστικά ακραία συναισθήματα και συμπεριφορές .
Καταρχήν, να σας θυμήσω ότι εκπροσωπείτε 1627 νοματαίους, που σας ψήφισαν και με το ζόρι γεμίζουν ταβέρνα. Όχι  11 εκατομμύρια Έλληνες  ώστε να αποφασίζετε εσείς για πάρτη τους.
Δεύτερον, αφού μιλάμε με όρους αισθητικής και τέχνης, να σας θυμήσω επίσης ότι, οι λέξεις  «κιτς», «κιτσαριό», «κιτσάτο», που έχουν επικρατήσει ως νεολογισμοί, είναι άκρως προσβλητικές όταν χαρακτηρίζουν καλλιτεχνική δραστηριότητα, ιδιαίτερα δε, όταν αυτή έχει ιστορικά στοιχεία αναφοράς .
Ξέρετε σίγουρα ότι ο όρος «kitsch», είναι Γερμανικός, που εμφανίστηκε στους καλλιτεχνικούς κύκλους του Μονάχου περί τα 1870, για να περιγράψει την «ευτέλεια», το «στερούμενο αξίας»,το «ψεύτικο»,το «καλλιτεχνικό σκουπίδι». Κατά πάσα πιθανότητα προέρχεται από το ρήμα «kitschen», που σημαίνει «μαζεύω λάσπη» ή  «πασαλείβω».
Ευτέλεια, λάσπη, σκουπίδι, πασάλειμα...Όλα αυτά τα έχει η αναπαράσταση της «εξόδου του Μεσολογγίου»; Ο μονόλογος του «Χρήστου Καψάλη», που βάζει φωτιά στα πυρομαχικά και αυτοκτονεί με τα  γυναικόπαιδα για να μην πέσουν στα χέρια των Τούρκων;
Δρώμενο κακόγουστο, κατά την άποψή σας, που μπορεί να συγκινεί ωστόσο χιλιάδες Μεσολογγίτες, όταν βλέπουν ταυτόχρονα με την αναπαράσταση τα ονόματα των προγόνων τους χαραγμένα στον  «τύμβο των ηρώων»;
Γιατί ΔΕΝ θα πρέπει να συγκινηθεί και να αισθανθεί περήφανος ο ψαράς της λιμνοθάλασσας με αυτή την εικόνα; Γιατί θα πρέπει να έχει το δικό σας «κριτήριο ποιότητας»;
Είστε εκπαιδευτικός και όμως  ξεχνάτε ένα βασικό στοιχείο. Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια πρόσβαση στη γνώση, την ποιότητα και την αισθητική και κυρίως... ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟ.
Γιατί η καλαισθησία δεν είναι έμφυτη ικανότητα, αποκτάτε με τον χρόνο, την παιδεία, την εμπειρία, την εξάσκηση.
Ασφαλώς γνωρίζετε τον μηχανισμό της «παραστατικής συγκίνησης», που λειτουργεί μέσα από όλες τις μορφές τέχνης και πολλές φορές είναι το ζητούμενο. Αναπαράγεται καλλιτεχνικά ένα γεγονός για να μεταβιβάσει μηνύματα και πληροφορίες.
Δεν είναι λοιπόν ρατσισμός, κυρία Ρεπούση, να απορρίπτετε τις αισθητικές προσλαμβάνουσες, που έχει ο ψαράς της λιμνοθάλασσας, επειδή συγκινείται με ένα παραδοσιακό Μεσολογγίτικο μοιρολόι της εξόδου όπως  «Τον Μάρκο παν στην εκκλησιά...» και καμαρώνει με τον λεβέντη, ντυμένο με φουστανέλα γιό του, που διασχίζει, τον δρόμο της «θυσίας» σε μια πένθιμη λιτανεία και όχι παρέλαση, προς τον «κήπο των ηρώων»;
Γιατί θα πρέπει αυτός ο άνθρωπος να είναι εξοικειωμένος με τη δική σας άποψη περί τέχνης ,ν’ ακούει «Σιμπέλιους», να διακρίνει από μακριά έναν «Καντίνσκι» και να διαβάζει «Ντεριντά»; ΓΙΑΤΙ;
Δεν είναι φασισμός η απαγόρευση αυτών των εορταστικών εκδηλώσεων, αντίστοιχος με την απαγόρευση της παράστασης «Corpus Christi» στο «Χυτήριο»;
Επίσης, δεν θυμάμαι να διαμαρτύρεστε για τη δημόσια εκδήλωση μνήμης των Σιιτών Μουσουλμάνων, που πραγματοποιείται στη χώρα μας, για τον θάνατο του εγγονού του Μωάμεθ, ιμάμη Χουσείν. Εκατοντάδες αφιονισμένοι μουσουλμάνοι, αυτομαστιγόνονται με λεπίδες και ξυράφια στο κέντρο του Πειραιά και περιφέρονται αιμόφυρτοι ανάμεσα σε έντρομους περαστικούς  πολίτες και παιδιά. Εκεί η αισθητική σας δεν προσβάλεται; Δεν αντιδρά; Δεν προκαλείται;
Θα κλείσω με μιά προσωπική εμπειρία. Πριν πολλά χρόνια, ένα Σάββατο βράδυ , παραμονή των Βαϊων, μαθητής πρώτης δημοτικού, στον «Κήπο των ηρώων», αυτή η «αναπαράσταση» που τη σνομπάρετε, έγινε αφορμή να ρωτήσω αθώα τον πατέρα μου «Μπαμπά γιατί  αυτός ο γέρος  (ΚΑΨΑΛΗΣ)  έβαλε φωτιά;» Και η απάντηση του πατέρα μου έγινε αφορμή για να διαβάσω. Να διαβάσω πολύ και ...πολλά.
Και για να μιλήσουμε με όρους υψηλής  αισθητικής, που κατανοείτε επαρκώς ...
Ναι!!! Αισθάνθηκα δέος μπροστά στον «Las Meninas» του Βελάσκεθ για την επαναστατική νεωτερικότητα, που έφερε στην Τέχνη. Ανατρίχιασα ένα βράδυ με πανσέληνο στο Ηρώδειο με τις άριες της Μονσερά Καμπαγιέ. Έμεινα άφωνος με τον λυρισμό της «Μήδειας» του Δημήτρη Παπαιωάννου αλλά δακρύζω κάθε φορά που, παραμονή των Βαϊων, ακούω τη μπαρούτη να σκάει στα χέρια του «Καψάλη» σε αυτή την «φτηνή» αναπαράσταση.
Υ.Γ. Επειδή μιλάμε για ποιότητα και αυθεντικότητα, να σας εξομολογηθώ ότι , ως προς την επιστήμη της ιστορίας, προτιμώ την αυθεντική Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ και όχι κάτι άλλα ...γενόσημα.
Ένας Μεσολογγίτης
ΝΑΣΟΣ ΛΑΝΑΡΑΣ (@Facebook)

Γράφει ο Νάσος Λαναράς για το madata.gr


read more “H Ρεπούση και ο ψαράς της λιμνοθάλασσας”

Η Φαίη Ανδρίτσου απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ...



Για το PIREASNEWS.GR
(Επιμέλεια: Σταύρος Λιλόγλου)
Η Φαίη Ανδρίτσου κατάγεται από την Φωκίδα και έχει σπουδάσει Οικιακή Οικονομία στο Χαροκοπείο Πανεπιστήμιο ενώ παρακολούθησε μαθήματα πιάνου,χορού και  κλασικού μπαλέτου. Είναι συντάκτρια στο foxmind.gr ενώ έχει ολοκληρώσει τις Θεατρικές της σπουδές στο Θέατρο Αλλαγών και έχει παρακολουθήσει τα Σεμινάρια υποκριτικής "Be quick, real and effective".
Έχει εμφανιστεί στην τηλεόραση στις τηλεοπτικές σειρές "Οικογενειακές ιστορίες" και "Σενάρια ζωής" ενώ στο Θέατρο έχει εμφανιστεί στην παράσταση "Άντρες; Χαμένα λεφτά!" που σκηνοθέτησε η Τζένη Κοσμίδου.
Φέτος εμφανίζεται στην παράσταση "Θου κύριε"...οι Φοροφυγάδες, που σκηνοθετεί ο Γιώργος Μακρής και που θα ανεβεί στο Θέατρο Αυλαία του Πειραιά από τις 16 Νοεμβρίου του 2012.


Η απόλυτη ευτυχία για σένα είναι; 
Να βρίσκομαι με τα αγαπημένα μου πρόσωπα.
Τι σε κάνει να σηκώνεσαι το πρωί;
Ξυπνάω ..από μόνη μου νωρίς το πρωί.
Η τελευταία φορά που ξέσπασες σε γέλια;
Όταν είδα ένα κωμικό βίντεο στο διαδίκτυο.
Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σου είναι;
Η αποφασιστικότητα.

Το βασικό ελάττωμά σου; 
Η ανυπομονησία.
Σε ποια λάθη δείχνεις τη μεγαλύτερη επιείκεια;
Σε αυτά που γίνονται υπό καθεστώς πίεσης.
Η τελευταία φορά που έκλαψες;
Όταν είδα ένα συγγενικό μου πρόσωπο που μου είχε λείψει...
Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεσαι περισσότερο;
Δεν ταυτίζομαι με κανένα ιστορικό πρόσωπο. Θέλω να χαράξω την δική μου προσωπική μου πορεία.

 Ποιοι είναι οι ήρωες σου σήμερα; 
Για μένα οι ήρωες του σήμερα είναι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους με χιούμορ και αισιοδοξία.
 Ποια είναι η ταινία που σε σημάδεψε; 
Το χαμόγελο της Μόνα Λίζα.
Το αγαπημένο σου ταξίδι; 
Στην Άνω Σεργούλα της Φωκίδας από όπου είναι η καταγωγή μου και είναι το μόνο μέρος που ηρεμώ απόλυτα.

Οι αγαπημένοι σου συγγραφείς; 
Ο Ouberto Eco.
Ποια αρετή προτιμάς σε έναν άντρα;
Την Ειλικρίνεια. …
Και σε μια γυναίκα;
Το ίδιο.
Ο αγαπημένος σου συνθέτης;
Αγαπώ τα τραγούδια του Γιώργου Θεοφανούς.
Το τραγούδι που σφυρίζεις κάνοντας ντους;
Τραγουδάω κομμάτια ανάλογα με τη διάθεση μου.

Το βιβλίο που σε σημάδεψε;
Το Ε.Π. της Ζωρζ Σαρρή όταν το διάβασα στην εφηβική μου ηλικία.
Ο αγαπημένος σου ζωγράφος;
Ενθουσιάζομαι με τα τοπία του Μονέ.
Το αγαπημένο σου χρώμα;
Το κίτρινο.
Ποια θεωρείς ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σου;
Τους ανθρώπους που έχω επιλέξει να είναι γύρω μου.
Το αγαπημένο σου ποτό;
Το λευκό κρασί.
Για ποιο πράγμα μετανιώνεις περισσότερο; 
Που δεν ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο κλασσικό μπαλέτο.

Τι απεχθάνεσαι περισσότερο απ’ όλα;
Την έλλειψη εμπιστοσύνης.
Ποια είναι η αγαπημένη σου ασχολία; 
Η διακόσμηση του σπιτιού μου.
Ο μεγαλύτερος φόβος σου;
Να βρεθώ σε κατάσταση απραξίας.
Σε ποια περίπτωση επιλέγεις να πεις ψέματα;
Για να μην πληγώνω τους ανθρώπους.
Ποιο είναι το μότο σου;
Η ζωή είναι ωραία.
Πώς θα επιθυμούσες να πεθάνεις; 
Από γηρατειά.
Εάν συνέβαινε να συναντήσεις το Θεό, τι θα ήθελες να σου πει;
Να μου επισημάνει τα λάθη μου και να μου δώσει χρονικό περιθώριο να τα διορθώσω.
Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεσαι αυτόν τον καιρό; 
Σε δημιουργική περίοδο.

read more “Η Φαίη Ανδρίτσου απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ...”